Uncategorized

اجایل مارکتینگ ( بازاریابی چابک ) ، نرخ بازگشت سرمایه – قسمت اول

اجایل مارکتینگ - بازاریابی چابک

نرخ بازگشت سرمایۀ اجایل مارکتینگ ( بازاریابی چابک )

نویسنده :  Andrea Fryrear

ترجمه و تالیف ( با اندکی تغییرات ) : آیدین افشار

این مقاله با اجازه و هماهنگی نویسنده ترجمه و منتشر می شود .

لینک مقاله اصلی : https://www.agilesherpas.com/agile-marketing-training-roi/

 

همانند یک اسموتی خوشمزه ، اجایل مارکتینگ ، یک بسته ویژه از فواید بسیار است و همانند یک دستگاه مخلوط کن با کیفیت و پر قدرت ، آموزش رسمی بازاریابی چابک ، آنرا بهتر و بهتر می کند و البته همانند همان دستگاه مخلوط کن با کیفیت و پر قدرت می تواند گران قیمت هم باشد .

اما آیا واقعاً ، کارگاه ها ، داشتن مربی یا مدرس ارزش هزینه کردن یا سرمایه گذاری را دارند ؟  

در جایگاه یک مربی اجایل مارکتینگ ، باید بگویم که با جواب « بله » برای پرسش بالا نسبتاً موافق هستم . اما برای این موافقت و احساس درونی ، نیاز به شواهدی قوی برای صحه گذاشتن بر این جواب دارم . در این مقاله اطلاعاتی وجود دارد که نیاز واقعی به آموزش و یادگیری بازاریابی چابک را تایید می کنند .

استدلالی که بیان خواهم کرد به شکل زیر خواهد بود :

  • مربیان و مدرسین اجایل مارکتینگ کمک می کنند که پیاده سازی آن سریعتر اتفاق بیافتد ، اختلال ها را کاهش می دهند و اطمینان می یابند که افراد به نحو احسن آن را می آموزند و به کار می گیرند .
  • بازاریابی چابک مزایای قابل شمارش بسیاری برای تیم مارکتینگ ( بازاریابی ) دارد . ما در اینجا به میزان ماندگاری پرسنل و نرخ بازگشت سرمایۀ کمپین های مارکتینگ ( بازاریابی ) با این متدلوژی خواهیم پرداخت .
  • به دلیل توانمندی متدلوژی اجایل ( چابک ) در ایجاد و تحویل مزایای خودش ، یادگیری اجایل مارکتینگ ، نرخ بازگشت بسیار سریع و بالایی دارد . به عبارت دیگر ، مبالغ پرداخت شده برای یادگیری اجایل بازاریابی چابک ، بارها و بارها بر می گردد .

در این خصوص مطالب زیادی برای بررسی و واکاوی وجود دارد ، اما اجازه دهید این را بپذیریم که یادگیری اجایل مارکتینگ در حقیقت به تیم ها و سازمان ها کمک می کند تا موفق شوند .

شکاف آموزش بازاریابی چابک

طبق آخرین گزارش اجایل مارکتینگ ، مشخص گردیده است که حدود ۵۵ درصد از تیم های بازاریابی چابک ، طبق بازخوردهای دریافتی از افزایش توانمندی هایشان برای از بین بردن موانع و مشکلات راضی هستند . حدود ۵۲ درصد دیگر ، دید بهتری نسبت به وضعیت پیدا کرده اند و حدود ۴۷ درصد دیگر با ایجاد حرکت به سمت تحول و پیاده سازی رویکرد اجایل ( چابک ) با کیفیت بهتری کارهای خود را انجام و نتایج را تحویل می دهند .  

اما اگر اجایل مارکتینگ رویکردی فوق العاده و عالی است ، چرا فقط ۳۷ درصد تیم های مارکتینگ ( بازاریابی ) نسبت به تحول به سمت آن اقدام می کنند ؟ به نظر می رسد که ما با یک کمبود آموزش مواجه هستیم چرا که حدود ۳۸ درصد از تیم های مارکتینگ ( بازاریابی ) مصاحبه شونده ، عدم وجود آموزش کافی را مانع اصلی ایجاد تحول و پیاده سازی متدلوژی اجایل ( چابک ) می دانند .

 در نمودار زیر آمار مقایسه ای جالب توجهی وجود دارد که شامل موارد زیر می شود :

  • تیم هایی که اصولا نمی دانند متدلوژی بازاریابی چابک چیست : ۱۷ درصد
  • تیم هایی که نسبتا با اجایل مارکتینگ آشنایی دارند : ۲ درصد
  • تیم هایی که وقت برای یادگیری و آزمون ندارند : ۶ درصد
  • تیم هایی که ابزارهای مناسب ندارند : ۵ درصد
  • تیم هایی که پشتوانۀ اجرایی ندارند : ۵ درصد
  • تیم هایی که به شکل موثر و عالی از بازاریابی چابک استفاده می کنند : ۲۶ درصد
  • عدم وجود آموزش کافی در حوزۀ اجایل مارکتینگ : ۳۸ درصد

اجایل مارکتینگ - بازاریابی چابک

آموزش چگونه به تیم های بازاریابی چابک ، کمک می کند ؟

طبق بررسی به عمل آمده بر روی تیم هایی که در حال حاضر با رویکرد اجایل مارکتینگ ( بازاریابی چابک ) کار می کنند ، مشخص شد که آموزش ، نقش کلیدی را در موفقیت آنها بازی می کند .

از تیم های مختلف خواسته شد که ابزارهای ارزشمندی را که در طی دورۀ گذار به سمت اجایل مارکتینگ استفاده کردند مشخص کنند که موضوع « آموزش » بارها و بارها تکرار شد . آمار دریافتی در خصوص استفاده از امکانات آموزشی مرتبط با اجایل مارکتینگ ( بازاریابی چابک ) به صورت زیر است :

  • دوره های آموزشی آنلاین و وبینارها : ۴۴ درصد
  • کلاس ها و کارگاه های آموزشی خارج از سازمان : ۳۳ درصد
  • مشاوران و مدرسان متدلوژی اجایل ( چابک ) بیرون از سازمان : ۲۶ درصد
  • برنامه های دریافتی از موسسات آموزشی : ۲۵ درصد
  • مربیان متدلوژی اجایل ( چابک ) درون سازمان : ۲۳ درصد

همچنین ، طبق آخرین گزارشات مربوط به حوزۀ اجایل ( چابک ) ، منتشر شده در سایت State of Agile  ، این سوال از تعداد بسیاری از متخصصان حوزۀ  اجایل ( چابک ) پرسیده شد که چه چیزی به آنها کمک کرد تا بتوانند کاربرد اجایل ( چابک ) را توسعه و رشد دهند ، حدود ۵۳ درصد پاسخ دادند که مربیان تحول و پیاده سازی اجایل مارکتینگ ( بازاریابی چابک ) درون سازمان بسیار مفید بودند . از بین افرادی که با چالش های توسعه و رشد دادن استفاده از متدولوژی اجایل مارکتینگ ( بازاریابی چابک ) درگیر بودند ، ۳۵ درصد به کمبود آموزش به عنوان عامل اصلی عدم موفقیت رد تحول به سمت اجایل مارکتینگ ( بازاریابی چابک ) اشاره کردند .

تا اینجا روشن شد که مدرسان ، مربیان و مشاوران اجایل مارکتینگ ( بازاریابی چابک ) ، کمک می کنند که این متدولوژی مستقر شده و کار کند ، اما آیا این موضوع برای سرمایه گذاری و هزینه کرد منابع مالی خودتان که به سختی به دست می آیند ، یک دلیل کافی و قوی هست ؟

در مقالۀ بعد به قسمت دوم استدلالمان می پردازیم که اجایل مارکتینگ ( بازاریابی چابک ) ، به صورت واقعی مزایای قابل شمارشی برای تیم های مارکتینگ ( بازاریابی ) دارد .

 

 

 

 

image_pdfدانلودimage_printپرینت
۰ votes, average: ۰.۰۰ out of ۵۰ votes, average: ۰.۰۰ out of ۵۰ votes, average: ۰.۰۰ out of ۵۰ votes, average: ۰.۰۰ out of ۵۰ votes, average: ۰.۰۰ out of ۵ (۰ votes, average: ۰.۰۰ out of ۵)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *