Uncategorized

اجایل مارکتینگ ( بازاریابی چابک ) ، نرخ بازگشت سرمایه – قسمت دوم

اجایل مارکتینگ - بازاریابی چابک

نرخ بازگشت سرمایۀ اجایل مارکتینگ ( بازاریابی چابک )

نویسنده :  Andrea Fryrear

ترجمه و تالیف ( با اندکی تغییرات ) : آیدین افشار

این مقاله با اجازه و هماهنگی نویسنده ترجمه و منتشر می شود .

لینک مقاله اصلی : https://www.agilesherpas.com/agile-marketing-training-roi/

لینک قسمت اول مقاله

هزینه بالای خروج کارکنان

مطابق گزارشی از مرکز پیشرفت آمریکا ، که بررسی بر روی مجموعه ای از یازده مقاله تحقیقاتی را که در طی پانزده سال منتشر شده اند ، انجام داده و به این نتیجه رسیده است که خروج یکی از کارکنان با مهارت بالا از شرکت ، معادل ۲۱۳% دستمزد سالیانۀ فرد خارج شده به شرکت هزینه تحمیل می شود .

بنابراین زمانی که شما یکی از متخصصین بازاریابی خودتان را با دستمزد سالیانه ۵۰۰۰۰ دلار ، از دست می دهید ، به صورت پیدا و پنهان برای شما هزینه ای معادل ۱۰۶۵۰۰ دلار خواهد داشت و با همین محاسبات خروج یک نیروی رده بالا با دستمزد سالیانه ۸۵۰۰۰ دلار ، هزینه ای معادل ۱۸۱۰۵۰ دلار ایجاد خواهد کرد .

قطعاً این اعداد شامل هزینه های بلند مدت به وجود آمده ناشی از رفتن نیرو با افکار و آموخته هایی که در سر دارد ، نمی شود . تجربیات و آموخته های کلاسیک و کاربردی و همچنین تجربیات به دست آمده در مدیریت روابط با مشتری از بین خواهد رفت . هر چند که تعیین ارزش دلاری برای این موضوعات کاری بسیار سخت است .

نکته آخر اینکه ، از دست دادن کارکنان بسیار گرانقیمت و نگهداشتن آنها بسیار مفید است .

اجایل مارکتینگ ( بازاریابی چابک ) و رضایتمندی کارکنان

مطابق گزارشات مستقل دریافتی از سازمان ملی اجایل مارکتینگ ( بازاریابی چابک ) و گزارشات مستقل دریافتی از تیم های اجایل مارکتینگ ( بازاریابی چابک ) ، مشخص گردیده است که اجایل مارکتینگ ( بازاریابی چابک ) رضایتمندی کارکنان را به طرز چشمگیری افزایش می دهد . در مرحلۀ اول ۳۵% از مصاحبه شوندگان در خصوص اجایل مارکتینگ ( بازاریابی چابک )  گزارش دادند که اثر افزایش سطح روحیه تیم را به عنوان یکی از مزایای اجایل مارکتینگ ( بازاریابی چابک )  مشاهده می کنند و وقتی میزان رضایت مندی و خوشحالی تیم های بازاریابی را از مدیریت کار سوال می کنیم ، تیم های اجایل مارکتینگ ( بازاریابی چابک ) به احتمال زیاد می گویند روند کارشان به شکل عالی پیش می رود .

نکته دوم این است که تیم های مارکتینگ ( بازاریابی ) که به صورت مرتب و منظم میزان رضایتمندی و اشتغال کارکنان خود را اندازه گیری می کنند ، دستاوردهای ارزشمندی با پیروی از قوانین اجایل مارکتینگ ( بازاریابی چابک ) به دست آورده اند . به عنوان مثال شرکت CA Technologies  بررسی های لازم را بر روی بازاریابان خود ، قبل و بعد از پیاده سازی اجایل مارکتینگ ( دیجیتال مارکتینگ ) انجام داده و نتایج ارزندۀ زیر را گزارش کرده است :

  • افزایش میزان علاقه مندی و پذیرش کار : ۶ امتیاز
  • افزایش افتخار به خاطر کار کردن در شرکت CA Technologies : ۱۱ امتیاز
  • افزایش معرفی شرکت CA Technologies  به عنوان یک محل کار فوق العاده : ۳۱ امتیاز
  • افزایش میزان حضور و دخالت مناسب و موثر در تصمیم گیری های موثر بر کارشان : ۱۱ امتیاز
  • افزایش ارزش کار کردن در مقام یک کارمند : ۲۰ امتیاز

 

اندازه گیری تاثیر اجایل مارکتینگ ( بازاریابی چابک )

با نگاهی دوباره به مثال های قبل ، باید بگوییم که تیم های بازاریابی سنتی ، به طور معمول در سال ۲ نفر از کارکنان خود را از دست می دهند . اگر میانگین دستمزد هر نفر را ۳۵۰۰۰ دلار در نظر بگیریم ، به معنی این است که این خروج از تیم بازاریابی هزینه ای معادل ۲۱۳% از ۳۵۰۰۰ دلار و معادل ۱۴۹۱۰۰ دلار ایجاد می کند .

اگر فقط ۱۰۰۰۰ دلار در خصوص آموزش اجایل مارکتینگ ( بازاریابی چابک ) سرمایه گذاری شود ، می تواند جلوی خروج یکی از این افراد از تیم بازاریابی را بگیرد و این تاثیر را به نصف کاهش دهد و باعث می شود مبلغی معادل ۶۴۵۵۰ دلار ذخیره و صرفه جویی شود . ( به عبارت دیگر نصف مبلغ ۱۴۹۱۰۰ دلار منهای  ۱۰۰۰۰ دلار سرمایه گذاری برای آموزش بازاریابی چابک )

یک سرمایه گذاری بزرگتر معادل ۵۰۰۰۰ دلار یا بیشتر می تواند کل هزینه های خروج را از بین ببرد و حتی می تواند پس از پرداخت مبالغ مرتبط با آموزش مبلغی معادل ۹۹۱۰۰ دلار تاثیر مثبت ایجاد کند .

 

اجایل مارکتینگ ( بازاریابی چابک ) و نرخ بازگشت سرمایه

اکنون بهتر است که بر اساس اعداد صحبت کنیم . اجازه دهید تاثیر احتمالی بالقوۀ سرمایه گذاری در آموزش اجایل مارکتینگ بررسی شود و بتوانیم نرخ بازگشت سرمایۀ قابل اندازه گیری از عملیات بازاریابی را محاسبه کنیم .

برای هدفی که ما داریم ، از نرخ بازگشت سرمایه ( ROI ) به عنوان یک اصطلاح عمومی استفاده می کنیم . این مفهوم بر اساس نوع فعالیتی که انجام می دهید ممکن است تغییر کند . به عنوان مثال اگر در حال بازاریابی محصول SaaS هستید تعداد اکانت های جدید یا بر اساس میزان فروش واقعی اتفاق افتاده در محیط تجاری B2C اندازه گیری شود .

نکته مهم این است که نرخ بازگشت سرمایه ( ROI ) به هر چیزی در دپارتمان بازاریابی شما شبیه باشد ، مطمئناً بعد از یک تغییر اجایل ( چابک ) بالا خواهد رفت و در ادامه توضیح خواهیم داد که چرا این اتفاق می افتد .

ادامه دارد

image_pdfدانلودimage_printپرینت
۰ votes, average: ۰.۰۰ out of ۵۰ votes, average: ۰.۰۰ out of ۵۰ votes, average: ۰.۰۰ out of ۵۰ votes, average: ۰.۰۰ out of ۵۰ votes, average: ۰.۰۰ out of ۵ (۰ votes, average: ۰.۰۰ out of ۵)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *